Premier Mark Rutte heeft gisteravond tijdens zijn toespraak vergaande maatregelen afgekondigd. Nederland gaat tot en met 19 januari 2021 op slot. Gelukkig wordt de ICT-sector deels ontzien tijdens deze lockdown.

In dit nieuwsbericht leest u meer informatie over de uitzondering voor de ICT-sector, hoe Complies omgaat met de lockdown en geven wij u tips en marketingmateriaal om zo goed mogelijk door te kunnen werken tijdens deze vreemde periode.

Complies blijft open
U kunt van ons blijven verwachten wat u van ons gewend bent.

Wij zijn op werkdagen telefonisch/mail bereikbaar van 09:00 uur tot 17:30 uur. Kijk voor de openingstijden tijdens de feestdagen op deze pagina.

Mag u klanten blijven helpen?
JA!

De detailhandel is gesloten.
Maar u mag, met alle maatregelen in acht nemend, in de volgende situaties open blijven:
- Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
- Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten. Deze informatie leest u op deze pagina van de Rijksoverheid.

Consumenten die iets nodig zijn voor hun thuiswerkplek (defect, het werkt niet goed, iets ontbreekt) mag u dus blijven bedienen.

Zorg voor een reparatiebalie bij de ingang van uw winkel waar u producten kunt innemen of uitgeven. Werk zoveel mogelijk op afspraak. Een consument laten winkelen in uw winkel mag NIET!

Onduidelijk is of u als ondernemer producten mag verkopen zonder dat uw fysieke winkel geopend is. Want uw fysieke winkel moet gesloten blijven. Er is echter (nog) geen duidelijkheid over of u als ondernemer afspraken mag maken met de consument om verkoop van producten mogelijk te maken zonder dat uw fysieke winkel open is. Dit lijkt op dit moment 'grijs gebied'. Het verkopen van producten op deze manier is dan ook geheel op eigen verantwoordelijkheid.

Bezorgen van uw bestelling
Ook onze vervoerder, PostNL, blijft uw pakketten afleveren. Houd echter wel rekening met extreme drukte bij de vervoerder.
Bestel zo vroeg mogelijk. Voor 17:30 uur zullen wij uw pakket dezelfde dag nog meegeven aan de vervoerder.

Een RMA retourneren naar Complies
Uw retouren kunt u blijven versturen met DPD. Het verzendlabel is, na goedkeuring van uw aanvraag, via de website op te vragen.

Maak gebruik van Dropshipments via Complies
Ook kunt u uw klant bedienen op afstand door gebruik te maken van Dropshipments via Complies. Plaats een bestelling via onze webshop, voer als afleveradres het adres van uw klant in en wij versturen het pakket rechtstreeks naar het huis van uw klant! Deze zal niet merken dat het product verzonden is door ons.
Het versturen van een dropshipmentorder is nu in prijs verlaagd! Het versturen van 1 pakket kost €6,95 en bij een bestelling boven de €250,00 ex btw kost het versturen van een dropshipment niets!
(Voor elke zending rekenen wij €0,99 verpakkingskosten)

Ook op afstand kunt u service bieden
- Blijf via telefoon/mail/Whatsapp bereikbaar voor de consument en communiceer dit ook op uw website/sociale media kanalen/winkelruit.
- Gebruik de lokale Facebookpagina of een gezamenlijke lokale ondernemers website om te communiceren dat u bereikbaar bent en geopend voor service, onderhoud en reparatie.
- Heeft u een bedrijfsauto? Dan kunt u lokaal gaan bezorgen! Dit mag namelijk gewoon wanneer u telefonisch/per mail contact heeft gehad met de consument en vervolgens het desbetreffende product bij de deur/op de stoep afgeeft.
- Geef telefonisch of via de mail advies. En wanneer de consument foto's doorstuurt via Whatsapp van het defect, kunt u waarschijnlijk al een eerste diagnose stellen wat voor de consument weer een ritje naar de winkel scheelt.

Algemene maatregelen / tips
- Zet de balie/een tafel bij de ingang zodat de consument niet kan rondlopen door de winkel en in de deuropening blijft staan
- Plaats een grote balie/tafel zodat de tafel zorgt voor minimaal 1,5 meter afstand
- Iedereen draagt een mondkapje
- Laat de consument ter plekke het in te leveren product/producten goed schoonmaken. Dit kunt u ook zelf doen, draag dan (latex) wegwerp handschoentjes.
- Zorg ervoor dat, wanneer de consument een product inlevert/ophaalt, er niet samen voorover gebogen gekeken wordt naar het product. Dan wordt de 1,5 meter waarschijnlijk niet gewaarborgd
- Gebruik het pinapparaat voor betalingen en maak deze na elk gebruik schoon

Vragen?
Wij staan voor u klaar! Heeft u een vraagstuk, zoekt u een luisterend oor of wilt u tips? Schroom niet om contact met ons te zoeken, wij helpen u graag en samen komen wij door deze periode heen!
Mocht de overheid wijzigingen doorvoeren die voor u óf voor ons van toepassing zijn, dan brengen wij u hiervan op de hoogte.
Hoofd omhoog en zet 'm op! :)

Met vriendelijke groet,
Complies B.V.