RMA & Retouren

Helaas kan het voorkomen dat een artikel defect raakt of verkeerd is besteld. Ook hierbij willen wij u graag verder helpen.

Hoe meld ik een RMA aan?

Elk defect product, hetzij een garantiegeval, DOA of schade dient via de website aangemeld te worden. U kunt hiervoor gebruik maken van ons RMA-formulier op onze website (deze vindt u in uw Accountoverzicht in het menu aan de linkerkant). Na ontvangst van uw aanvraag zullen onze collega's deze controleren en beoordelen of het noodzakelijk is dat het product naar ons retour komt. Zodra uw aanvraag beoordeeld is, zal dit zichtbaar zijn op de website bij uw lopende RMA's . Daarnaast ontvangt u hiervan via de email een bevestiging. In deze email vindt u alle retour instructies terug.

Naast het formulier op de website is het ook mogelijk om RMA's aan te melden via onze API. Dit stelt u in staat om in uw eigen CRM-pakket een RMA-aanvraag naar ons te integreren. Een volledige technische documentatie inclusief voorbeeldscripts kunt u hier vinden. Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan kunt u altijd mailen naar connect@complies.nl. 

Algemene RMA/Retour voorwaarden Complies B.V.

  • Zonder een RMA nummer kan een RMA niet aangeboden/ingeleverd worden en dit kan resulteren in een weigering
  • RMA aanvragen altijd zelf via de webshop plaatsen (of middels API)
  • RMA aanvragen worden op werkdagen binnen 24 uur behandeld en de status van de aanvraag ontvang u middels een e-mail
  • Een product dient binnen 5 werkdagen na goedkeuring ingeleverd te zijn bij de transporteur
  • Complies verschaft een gratis retour label en deze ontvangt u bij goedkeuring via de mail, elk ander transport is op uw eigen kosten
  • In de mail ontvangt u instructies over waar u het pakket dient in te leveren
  • Alle retouren dienen in een deugdelijke verpakking/om doos te worden aangeleverd. Indien de verpakking niet deugdelijk is en hierdoor schade is ontstaan, is de klant hiervoor zelf aansprakelijk. Het is aan Complies te bepalen of het deugdelijk is verpakt
  • Op de buitenzijde van de verpakking dient u altijd het RMA nummer + afzender te vermelden
  • Niet volledige aanvragen/retourpakketten kunnen leiden tot vertraging en € 7,95 administratiekosten
  • Yours/Laptop warranty dient binnen 8 dagen vanaf de eindgebruikers factuur datum te worden geregistreerd
  • Software is altijd uitgesloten van retour
  • Fysieke schade aan het product is altijd uitgesloten van garantie
  • Om het retourproces te versnellen, verzoeken wij u om een kopie van de eindgebruikersfactuur mee te sturen
  • Garantie/retourvoorwaarden staan per product op uw factuur vermeld
  • Wij streven er naar u met het minst plezierige onderdeel van de wederzijdse handel zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bij het aanmelden van een RMA kwestie gaat u akkoord met onze RMA voorwaarden. Zo proberen wij dit onderdeel ook zo plezierig mogelijk te houden
  • Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW
  • Voor verdere vragen over garanties of RMA’s, kunt u contact opnemen met onze Technische Dienst / RMA Afdeling. Dit kan via rma@complies.nl of telefonisch via 0592-340 350. 

 

DOA:

  • DOA staat voor Dead On Arrival en geldt voor een product welke bij eerste ingebruikname door dealer of eindgebruiker defect blijkt te zijn
  • De DOA/plankvoorraad termijn van 30 dagen gaat in vanaf de Complies factuurdatum
  • Het product dient compleet te zijn, incl. originele verpakking met serienummer
  • Het product dient volledig onbeschadigd te zijn
  • Folies en andere verpakkingsmateriaal dienen aanwezig te zijn
  • Het product wordt gecrediteerd indien klacht is geconstateerd, software/driver/bios problemen zijn uitgesloten
  • Uw aanvraag kan altijd achteraf worden afgewezen
  • U dient zelf een vervangend product te bestellen

 

 Defect binnen garantie:

  • De Complies factuur is leidend voor de garantieperiode
  • Het is aan Complies of het product zal worden gerepareerd, omgeruild of gecrediteerd
  • Complies zal ernaar streven om zoveel mogelijk RMA’s te crediteren

 

Verkeerd besteld/geleverd:

  • Telefonische bestelling - fout gemaakt door Complies = kosteloos
  • Telefonische bestelling - klant verkeerd artikel doorgegeven = 10% restocking fee met een maximum van € 50,- 
  • Web-order - verkeerd geleverd door Complies = kosteloos
  • Web-order - fout gemaakt door de klant : 10% restocking fee met een maximum van € 50,-
  • Producten dienen ongebruikt te zijn en de verpakking ongeopend
  • Een retour melding/zending dient binnen 14 dagen plaats te vinden

 

Schade/manco melding:

  • Een schade en/of manco melding dient binnen 48 uur na de levering te worden gemeld via: Whatsapp 06 1839 5265 of bij uw accountmanager. Indien dit niet gebeurd, kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten
  • Schade bij levering moet direct aan de chauffeur gemeld worden. Deze moet de schade noteren of de klant moet de zending volledig weigeren. Indien dit niet gebeurd kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten
  • Altijd een foto van de verpakking en het product meesturen bij de aanvraag
  • Na goedkeuring kan het product retour
  • Vervanging zal direct worden verstuurd
  • Buiten de 48 uur kunnen wij uw aanvraag helaas niet in behandeling nemen

 

Reparatie buiten garantie:

  • Aanvraag via mail naar rma@complies.nl
  • Na goedkeuring van de RMA afdeling, mag product retour voor een prijsopgave
  • Prijsopgave kosten bedragen minimaal € 25,- en maximaal € 75,-
  • Transportkosten zijn voor de klant

 

Herroepingsrecht bij dropshipments:

  • Wanneer u als bedrijf levert aan consumenten (B2C, Business to consumer) gelden er andere regels dan bij zakelijke transacties (B2B, Business to business).
  • Vanuit Complies behandelen wij dropshipments dan ook als B2B leveringen en daarmee bent u zelf verantwoordelijk voor de wettelijke bepalingen die van toepassing zijn op B2C leveringen
  • Foutief bestelde producten kúnnen wij terugnemen wanneer deze in absolute nieuwstaat verkeren
  • Wij berekenen hiervoor een restocking fee van 10% met een maximum van € 50,-
  • Hiernaast factureren wij de verzendkosten € 7,95 voor het retourneren van het pakket

 

Data/Back-up:

De klant dient zorg te dragen voor afdoende beveiliging van zijn data en programmatuur, onder meer door middel van het maken van een back-up. Complies is op geen enkele wijze aansprakelijk voor dataverlies of beschadigingen van programmatuur, door welke oorzaak ook ontstaan.

 

Garanties per fabrikant:

Voor iedere fabrikant geldt een andere garantie. Op uw factuur staat de garantie vermeld per artikel. Vanuit Complies worden RMA's in batches naar de fabrikanten verzonden, hierdoor kan het zijn dat uw RMA een batch mist en vertraging optreed. Daarom is het in sommige gevallen sneller om uw defect rechtstreeks bij de fabrikant aan te melden

 

 

Voorwaarden zijn geldig vanaf factuurdatum 01-11-2017 en niet met terugwerkende kracht